O mnie
Specjalizuje się w budowaniu strategii marketingowych oraz komunikacji marketingowej. Ma ponad 18 lat doświadczenia zdobytego po każdej stronie „marketingowej barykady”, tj. w korporacjach międzynarodowych, agencji reklamowej oraz jako konsultant, szkoleniowiec i wykładowca.
Od grudnia 2015 roku prowadzi B&L Consulting czyli małą firmę konsultingową specjalizującą się w przeprowadzaniu audytów marketingowych, projektowaniu i wdrażaniu strategii marketingowych i strategii komunikacji oraz prowadzeniu szkoleń i warsztatów. Pracuje głównie dla firm z branży produkcyjnej oraz z sektora usług profesjonalnych, a od 2022 r. także dla klubów sportowych. W latach 2015-2023 zrealizował ponad 80 projektów doradczych i 18 z zakresu obsługi marketingowej. Przeprowadził także blisko 1700 godzin szkoleń, warsztatów i konsultacji, w których udział wzięło 2 655 osób z ponad 300 firm, startupów, instytucji oraz projektów, takich jak m.in.: „Akademia Biznesu UMCS”, „Akcelerator Surferzy Wiedzy”, „Dobry Pomysł” (PFR), „Genesis Startup” (Compensa), „Przedsiębiorcze Mazowsze”, „ShareOn Academy”, „Startup Art”, „Startup Małopolska”, „EIT Urban Mobility Hub Poland”, „Carpathian Startup Fest 2021”, Akcelerator Łukasiewicza – Sieć Badawcza Łukasiewicz, Krakowski Park Technologiczny, Platformy Startowe Connect i Technopark BiznesHub, Centrum Innowacji i Transferu Technologii Politechniki Lubelskiej, Samsung Inkubator, Urząd Miasta Jasło, Fundacja Wolności, Jean Mueller Polska, Neo-Vinci, Vena Art, Promomanager, MyBenefit, RWE Polska, Budimex S.A., Radio Lublin oraz Uniwersytet Bialsko-Bialski (poprzednio ATH).
Ponadto od lipca 2019 r. jest współpracującym ekspertem marketingowym Instytutu Rozwoju Szkolnictwa Wyższego, a od sierpnia 2022 r. koordynuje działania marketingowe i doradza zarządowi klubu Lublinianka KUL Basketball (akademia koszykówki młodzieżowej, II liga koszykówki mężczyzn). Zdarza mu się też oceniać wnioski w konkursach innowacyjnych dla firm (m.in.: „Innowator Mazowsza” edycja 2019 oraz 2020), pracować jako Manager Inkubacji (Platforma Startowa Idealist – 2020/2021 r.) oraz prowadzić wydarzenia (np.: Smart Foodies Weekend 2018). Swoje umiejętności zawodowe zdobywał wcześniej jako Project Manager w lubelskiej agencji reklamowej Vena Art, a także w korporacyjnych działach komunikacji marketingowej (Żagiel S.A., branża finansowa, Warszawa) i wewnętrznej (Vattenfall Distribution Poland, branża energetyczna, Gliwice).
Posiada „Certificate in Professional Marketing – Award in Marketing” (brytyjski The Chartered Institute of Marketing) oraz “Professional Diploma in Digital Strategy & Planning” (brytyjski Digital Marketing Institute). Szkolił się także w takich instytucjach jak SAR – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej („Planowanie projektu marketingowego”, „Consumer Insights”, „Projektowanie strategii komunikacji”), PTBRiO – Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii („Czy to się opłaca? Pomiar efektywności działań marketingowych”), Digital University (certyfikat „Digital Transformation Expert”), Laba („Brand Management”), Marketer+ („Marketing pokoleń w praktyce”, „Od strategii marki, przez strategię komunikacji do filmów na TikToka. Proces strategiczny, kreatywny i mediowy w pigułce”), Socjomania („Trendy w digital marketingu”), Sprawny Marketing („Strategia marketingowa”) oraz ICAN Institute („Marketing strategiczny”, „Strategia i myślenie strategiczne”).
Poza tym od 2016 r. jest trenerem Startup Academy, a od 2018 r. prowadzi zajęcia na uczelniach,tj.: na Uniwersytecie WSB Merito w Chorzowie, Opolu i Gdańsku (studia podyplomowe „Branding i content marketing”, przedmioty „Komunikacja marki”, „Nowe trendy w marketingu i brandingu”, „Strategiczne planowanie kampanii inbound marketingowych”, „Wskaźniki efektywności działań marketingowych”) oraz UMCS w Lublinie (studia licencjackie „Społeczeństwo informacyjne”, przedmioty: „Startup”, „Kreowanie wizerunku firmy”). W czerwcu 2024 r. prowadził również zajęcia na studiach MBA w Akademii Handlowej Nauk Stosowanych w Radomiu (przedmiot „Komunikacja marketingowa”).
Po godzinach pasjonuje się koszykówką. Grał w drużynie juniorów młodszych Startu Lublin, uczelnianej AZS UMCS Lublin oraz w ligach amatorskich w Lublinie i Warszawie. Od 2022 r. jest związany z młodzieżową akademią koszykówki i klubem seniorskim (II i III liga) Lublinianka KUL Basketball. Początkowo jako zarządzający marketingiem oraz doradca zarządu, następnie (od kwietnia 2023 r.) – równolegle – jako trener najmłodszej meczowej grupy dzieciaków U11 (posiada licencję trenera koszykówki typu C), a od czerwca 2024 r. także jako Prezes Zarządu.